Betygssystem i League of Legends

Någonting jag tycker är riktigt kul är att förra veckan la Riot in ett slags betygssystem i League of Legends. Jag var lite osäker på det först, men jag tror att det inspirerar folk, och gör så att folk faktiskt försöker göra sitt bästa, trots att det kanske inte går så bra i matchen, för att få ett bra betyg. Det är som i skolan, gör du bra från dig, får du ett högre betyg. För visst är det lite spännande, om det känns som att det gått bra, så kan man få se hur det gick genom ett ungefärligt betyg? Jag tycker i alla fall att det är superbra, för om man får ett lägre betyg, så kanske man inser att man inte spelade så bra (om man trodde att man gjorde det), och då försöker man komma på vad man kan ha gjort för fel, och därefter förbättra sig ännu mer. Jätterolig grej tycker jag, verkligen.
 
De olika betygen man kan få är S, A, B, C och D. S är högst, och D är lägst. Man kan även få till exempel S+ och S-, eller till exempel B+ och B-. Så om man får ett S+, så betyder det att man spelat sjukt bra, och inte gjort några större, märkvärda fel. Om man då får D-... Ja, det betyder väl att man inte spelade så bra antar jag. Jag är faktiskt osäker på hur betygen döms och hur spelet kommer fram till dom efter matchen, men jag antar att det har något att göra med ens stats, vilka items man har vid en viss tid, vilken farm man har vid en viss tid och så vidare.
 
Så ett STORT plus på detta som kom i en patch förra veckan, detta gillar jag och det var en superbra idé.
 
Jag har tydligen bara tagit bild på mina höga betyg, men det minsta jag fått än så länge är B-!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback