Ljúfur frá Isabakka

Namn: Ljúfur frá Isabakka
Född: 1 januari 1995
Ålder: 20 år
Kön: Valack
Avkommor: 0
Mankhöjd: 135 centimeter
Färg: Linfux
Tecken: Stjärn
Ras: Islandshäst
 
Hur ska man beskriva Ljúfur? Han är väldigt pigg och ganska busig. Ibland går det att lämna boxdörren öppen, och ibland inte, för då springer han iväg, ut i stallgången. Det har hänt att Ljúfur stuckit någon gång när han har ridits ut, men det är för att de red mot stallet, och ja, jag antar att han ville komma hem och äta eller något, haha! Ljúfur är hur snäll och go som helst, och han är även väldigt lugn av sig, precis som Góla. Ljúfur är importerad från Island för väldigt många år sedan, och vi köpte både honom och Góla från en ridskola år 2013, där vi red.
 
Góla och Ljúfur är inte våra (Jag, min lillasyster och mamma) första hästar. Ungefär ett år innan Góla och Ljúfur hade vi nämligen en ponny i fyra år, som hette Smokie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback