Góla frá Brúnastöðum

Namn: Góla frá Brúnastöðum
Född: 1 januari 1991
Ålder: 24 år
Kön: Sto
Avkommor: 0
Mankhöjd: 140 centimeter
Färg: Svart/Mörkbrun
Tecken: Stjärn (Hon är frysmärkt på halsen, men det räknas inte in)
Ras: Islandshäst
 
Góla är hästen jag rider mest. Hon är verkligen hur snäll som helst, och det skulle kunna explodera en bomb bakom henne, och hon skulle inte bry sig. Det går inte annat än att känna sig väldigt trygg när man är med henne. Hon har aldrig stuckit med någon (vad jag vet), och hon skulle aldrig göra någonting elakt. Hon är ganska dominant av sig, och vill gärna visa att det är hon som bestämmer, inte mot människor, men mot andra hästar. Góla är importerad från Island för väldigt många år sedan, och vi köpte både henne och Ljúfur från en ridskola år 2013, där vi red.
 
Góla och Ljúfur är inte våra (Jag, min lillasyster och mamma) första hästar. Ungefär ett år innan Góla och Ljúfur hade vi nämligen en ponny i fyra år, som hette Smokie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback